A túra 

A táv

Naponta átlag 30-40 km-t fogok megtenni, ami 11-14 óra gyaloglást jelent, 11 államon és több mint 80 kisvároson keresztül. Hét útszakasz található az útvonalban, amik nagyvárostól nagyvárosig tartanak, mint például Kansas City, Denver, Las Vegas. New Yorkban a World Trade Center emlékműtől fogok indulni és a célállomásom Santa Monica, Los Angeles. Ez 5100 km-t jelent, amit gyalog teszek meg, a keleti parttól a nyugati partig. Hat hónapon belül szeretném teljesíteni a távot.

Hogyan jött ez az egész?

Kanadában volt lehetőségem sokat túrázni. És belekóstolni a túrázás világába. Láttam néhány posztot, hogy keresztülsétáltak már többen is Amerikán. Hivatalos statisztikák szerint eddig 39-en teljesítették ez a távot és sokuk adományokat is gyűjtött. Egy éve jobban utánajártam a dolgoknak és elhatároztam, hogy én is neki vágok.

Miért vágok bele a túrába?

Elsősorban kalandvágyból, nem utolsó sorban adományokat is szeretnék gyűjteni, a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány részére, ő értük is gyalogolok. Hiszen ha van egy közös érdek úgy nagyobb a motiváció. A túra sok mindenre meg fog majd tanítani, s bízom abban, hogy ezzel mások segítésére, motiválására lehetek.


Felkészülés

Felkészülésem fontos részét képezi a meditálás. Elképzelem és végigjárom a kijelölt utat fejben. Fontos részét képezi a meditálás a túrának. A tudatosság szintén nagyon fontos, mert annál könnyebb lesz ez a kijelölt út. Rendszeresen járok kondi terembe és fejlesztem az izmaimat, izületeimet.

Veszélyek

Állatok

  • A veszélyt többnyire a vadon élő állatok jelentik, de az útviszonyokat és a kiszáradást sem szabad alábecsülni, főleg a sivatagban. A vadon élő állatokat megfelelő körültekintéssel távol tudjuk tartani magunktól. Az útvonalat is így jelöltem ki, hogy ne nagyon találkozzak velük. De ha mégis megtörténne, akkor lesznek nálam különböző gázspray-k és sípok, amik elijesztik őket.


Alultápláltság

  • Az alultápláltság az ásványi anyagok és a vitaminok hiányából származhat. Ezenkívül az étel, amelyet eszel, nem felel meg a kalória- vagy táplálkozási követelményeknek; szükségünk lehet több fehérjére, zsírra vagy szénhidrátra az étrendben. Az alultápláltság jó jele az éhség, a fáradtság vagy a gyengeség érzése. A multivitamin gondoskodik minden hiányzó tápanyagról vagy vitaminról, míg az energikus igények kielégítéséhez egyszerűen csak több energiát kell fogyasztani.

Fáradtság

  • A fáradtság általában más problémák tünete, mint a fent leírt alultápláltság. Azonban, ha kimerít a sok gyaloglás, szünetet kell tartani legalább egy fél óra időtartamban, és utána készen kell állni arra, hogy újból a lábunkra vegyük a távot. Ha a fáradtság súlyosabb, egy-két napot mindenféleképpen pihenni kell, mielőtt újra nekivágunk a túrának.

Sérülés

  • Vágások és sérülések esetén fertőtlenítést kell alkalmazni az adott területen: hidrogén-peroxiddal vagy alkohollal dörzsölve. Ha a vágás mély, és varrást igényel, akkor le kell fertőtleníteni a fogselymet és a tűt, majd varrhatjuk a sebet. Ellenkező esetben lefedjük antibiotikummal és kötéssel.
  • Törés esetén rögzíteni kell az ínszalagot úgy, hogy a törött végtagot összeragasztjuk egy sín körül (bármilyen egyenes, erős tárgy, például egy bot) vagy egy másik végtag / testrész is alkalmas. Például ha az ujját eltörte, másik ujjával rögzítheti azt.

Betegség

  • A betegségtől függően vagy gyógyszeres kezelésben részesülhetek, vagy csak idővel kiheverem. Az antibiotikum fontos lesz. 

Leégés

  • A leégés jellemzője az intenzív fájdalom, valamint az égett bőr hámlása. A leégést megfelelő védőburkolattal, például kalappal és magas SPF-minősített krémmel kell megvédeni. Az aktuális égési sérülésekre alkalmazhatunk aloe vera-t a területre, amely csodákat tesz. Fontos a megelőzés a különféle faktorú naptejekkel, testfelületek fedésével.

Időjárás

Az időjárás kiszámíthatatlan. Az ország minden régiója egyedülálló, saját időjárási szokásaival és szezonális változásaival. Valószínű, olyan időjárásra kell felkészülnöm, amit soha nem láttam még.
Nem tudok sokat mondani a ritka éghajlati jelenségekről, mint például villámviharok és tornádók, de remélhetőleg nem találkozom ilyenekkel az utam során.

Napos

  • Kalap a fejen, napszemüveg a szemen, rengeteg fényvédő és sok víz a kiszáradás elkerülés végett.

Esős

  • Ügyelni kell arra, hogy a készülékeket és az ételeket vízszigeteléssel borítsuk. Nincs annál rosszabb, mint egy nem működő elektronikai kütyü vagy egy elvizesedett zabkása. Egy jó esőkabát sem véd örökké, de nagy segítségére van az embernek, hogy ne ázzon szét.


Szeles

  • A nagy sebességű szelek lelassíthatják az embert, ha az ellenkező irányból fúj, és igencsak megnehezítik a több mérföldes utat.

Hideg

  • Sima hideg időjárás a legnehezebb hiszen könnyen kihűl a test. Egy vastag kabát sokat segít, hogy melegen tartsam magam. Amíg sétál az ember, meg kell tudnia tartani a hőmérsékletét, egy megfelelő kabát, ami "lélegzik" és kiengedi a nedvességet, az a tökéletes kabát a hideg időre. Ellenkező esetben a verejték nedvesíti a kabátot, és csökkenti annak a képességét, hogy melegen tartson.

Felhős

  • A felhős égbolt félrevezető lehet, hiszen elhiteti, hogy nincs nap. Sajnos az UV-sugarak még mindig áthatolnak a felhőtakarókon és égetnek, ezért a napfényvédelem jól jön.